
OCR z definicji to oprogramowanie do rozpoznawania znaków oraz tekstów w pliku graficznym. Zadaniem systemu jest rozpoznanie tekstu, który znajduje się na zeskanowanym dokumencie, np. fakturze czy umowie. Rozwiązania te wykorzystują nie tylko korporacje, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa, co usprawnia ich funkcjonowanie.
1. Oprogramowanie i jego zastosowanie
2. Działanie z elektronicznym obiegiem dokumentów
3. Program w praktyce
4. Demo oprogramowania
Oprogramowanie OCR i jego zastosowanie
Oprogramowanie wykorzystuje metody segmentacji, do których zalicza się między innymi progowanie. Pozwala to wyodrębnić wszelkie znaki z obrazu, a następnie klasyfikowane jako poszczególne litery. Program sprawdza całość tekstu pod kątem ortografii i gramatyki, co pozwala wyeliminować błędy.
OCR z elektronicznym obiegiem dokumentów
Program do rozpoznawania tekstu sprawdza się w firmach, które korzystają z elektronicznego obiegu dokumentów. Dzięki temu faktura lub umowa, która rejestrowana jest elektronicznie wymaga jedynie weryfikacji po czym zostaje automatycznie wprowadzona, zadekretowana oraz trafia do odpowiednich osób w celu akceptacji.
Inwestycja w skaner tekstu i elektroniczny obieg dokumentów sprawia, że procesowanie faktury odbywa się znacznie szybciej oraz jest mniej kosztowne niż przy tradycyjnym obiegu. Poza tym maleje ryzyko zniszczenia albo zagubienia konkretnej faktury, umowy, czy potwierdzenia zamówienia. Wszystkie dane znajdujące się w systemie są kompletne i łatwo dostępne.
Program OCR w praktyce
Każdy Klient może dostarczyć do nas inny wzór faktury. Jednak niezależnie czy dane są wypełnione pismem odręcznym czy w postaci faktury w formacie PDF, system jest w stanie rozpoznać tekst, a użytkownik może samodzielnie wskazać systemowi jak ma traktować konkretne pole. Choć system jest bardzo rozwinięty, to niezbędna jest kontrola człowieka w celu uniknięcia błędu.
Dla ułatwienia zaznaczyliśmy na obrazu pola faktury, które wskazane w oprogramowaniu mają odczytywać odpowiednio pola:
Pole faktury VAT – czytaj jako nazwę dokumentu, faktura/umowa/zamówienie
Sprzedawca – czytaj pole jako miejsce, w którym znajdują się dane firmy wystawiającej fakturę
Nabywca – czytaj pole jako dane osoby, która otrzymuje fakturę
Nazwa towaru lub usługi – czytaj pole jako miejsce towaru usługi oraz wartości
Kwota do zapłaty – czytaj pole jako miejsce wartości do zapłaty
Można dołączyć także pole podpisu i pieczęci, które również zostanie zeskanowane. Jak już wspomnieliśmy rodzajów faktur może być wiele i każdą z nich można przypisać do danego Klienta. Jednorazowe wprowadzenie dla każdego z kontrahentów pozwala na szybsze działanie w przyszłości.
Pobierz demo oprogramowania
Wypełnij formularz i pobierz wersję demo oprogramowania lub zadzwoń pod nr 32 420 66 21