Obieg faktury kosztowej może funkcjonować wszędzie. Wdrożenie systemu obiegu dokumentów usprawnia działania związanie z rejestrowaniem, a następnie procesowaniem każdego rodzaju faktury od kosztowej przez materiałową, na ilościowej kończąc. Jak to działa?
1. Faktura kosztowa w firmie
2. Co daje wdrożenie systemu?
3. Integracja obiegu faktury kosztowej
4. Demo oprogramowania
Obieg faktury kosztowej w firmie – przykładowy schemat
To najbardziej popularny obieg faktury kosztowej, jaki funkcjonuje w firmach, niezależnie od branży:
- Zeskanowanie i opisanie dokumentu
- Akceptacja kosztu przez odpowiednią osobę (w zależności od różnych czynników system może sam dobrać adresata dokumentu)
- Wprowadzenie dokumentu do systemu ERP
Obieg dokumentu faktury jest dowolny i odzwierciedla ten, który wykorzystywany jest w firmie w formie papierowej. Pokazany wyżej schemat jest przykładowy i można go dowolnie rozbudować i modyfikować – zarówno w trakcie wdrażania oprogramowania, jak i po instalacji każdego z modułów. Powyższy screen pochodzi z systemu Connecto DMS.
Co daje wdrożenie workflow?
Wdrożenie workflow to przede wszystkim redukcja czasu, który poświęcany jest na ręczne wprowadzenie faktur. Pojawia się tutaj również sprawna rejestracja dokumentów oraz ich obieg wewnątrz firm. Wszystkie informacje są przekazywane do weryfikacji oraz akceptacji, następnie rozliczenia. Dodatkowo dokumenty są automatycznie archiwizowane.
Inwestycja w elektroniczny obieg dokumentów pozwala na stałe monitorowanie działań i realizowanie ich „krok po kroku” według automatycznego, wcześniej ustalonego schematu. Występuję tutaj eskalacja (przekazywanie informacji o wykonaniu zadania do przełożonych).
Na system zapewniający obieg faktury kosztowej decydują się dzisiaj firmy z sektora MŚP oraz większe przedsiębiorstwa. Działanie oprogramowania można wykorzystać w każdym miejscu, gdzie pojawiają się faktury. Integruje się ono z rozwiązaniami klasy DMS i ERP, o czym piszemy poniżej.
Integracja obiegu faktury kosztowej
Warto podkreślić, że możliwa jest integracja workflow z innymi modułami, m.in. z oprogramowaniem OCR. Działanie te należy poprzedzić analizą przedwdrożeniową, która przedstawi wszystkie potrzeby firmy. Dzięki niej wdrożenie systemu może być o wiele tańsze, a także precyzyjnie przeprowadone. Każdy z wybranych modułów integruje się z systemami klasy DMS (np. Connecto DMS) oraz ERP (Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL).
Tekst przygotowany na podstawie informacji ze strony http://www.connecto.pl/elektroniczny-obieg-faktur-w-firmie
Demo oprogramowania
Zainteresował Cię obieg faktury kosztowej? Zadzwoń pod nr 32 420 66 21 lub wypełnij poniższy formularz