
Program zawiera trzy moduły, co pozwala na obsługę księgowości w każdej formie. System księgowy cały czas jest aktualizowany i dopasowywany do obowiązujących przepisów. Dzięki temu prowadzenie księgowości odbywa się zawsze zgodnie z prawem. Dowiedz się, jakie są główne funkcjonalności programu.
Program do księgowości i jego trzy moduły
2. Pełna księgowość
3. Ewidencja środków trwałych
4. Wersja demo oprogramowania
1. Książka Przychodów i Rozchodów (KPiR)
Moduł Comarch ERP Optima Księga podatkowa to program do księgowości zawierający KPiR pozwala na obsługę firmy, która rozlicza się z fiskusem na podstawie książki lub ewidencji przychodów objętej zryczałtowanym podatkiem dochodowym. W przypadku oprogramowania dla księgowości istnieje też możliwości ewidencji, które są wymagane wśród płatników podatków od towarów i usług (rejestr vat).
Wybierając ten moduł otrzymujemy możliwość zapisów KPiR, rejestrowania vat, ewidencjonowania wynagrodzeń i naliczeń zaliczek związanych z podatkiem dochodowym, sporządzania deklaracji podatkowych oraz wysyłania do systemu e-Deklaracji.
2. Pełna księgowość
Moduł Comarch ERP Optima Księga Handlowa umożliwia prowadzenie pełnej księgowości, również w całości zgodny z ustawą o rachunkowości. Moduł daje możliwość tworzenia okresów obrachunkowych i oddzielnego ewidencjonowania dokumentów, które trafiają do firmy, ale nie są fakturami VAT. Może to być m.in. polisa ubezpieczeniowa za samochód.
Comarch ERP Optima Księga Handlowa generuje też zestawienia obrotów, salda z dowolnego okresu oraz automatycznie księgowanie dokumentu i deklaracji. Umożliwia prowadzenie pełnej ewidencji vat oraz wydruki deklaracji i wysyłanie jej do systemu e-Deklaracji. Moduł ten zapewnia również sporządzenie VAT- ZD do deklaracji VAT-7, ogólnie rozliczenie VAT oraz obliczenie zaliczek na PIT PIT-36, PIT-36L, CIT-8 obliczenie i wysłanie deklaracji rocznych drogą elektroniczną.
3. Ewidencja środków trwałych
Wybierając ten moduł programu finansowo księgowy otrzymujemy kompleksową obsługę zarządzania środkami trwałymi, wartościami prawnymi oraz niematerialnymi. Możliwe jest automatyczne księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych oraz dokumentów środków trwałych.
To także prowadzenie ewidencji wyposażenia, tworzenie planu oraz przypisywanie konkretnej osoby, która jest odpowiedzialna za dany środek trwały i miejsce użytkowania. Jeśli masz wątpliwości jak wybrać właściwy program do księgowości, zadzwoń 32 420 66 21 Nasi specjaliści są dyspozycji.