Poznaj najważniejsze funkcje CRM

Reklama

Reklama
Poznaj najważniejsze funkcje CRM

Systemy przeznaczone do szeroko pojętego „zarządzania relacjami z klientami” są powszechnie wykorzystywane w firmach z różnych branż. Nie wszyscy wiedzą jednak, za co właściwie odpowiadają.Poznaj najważniejsze funkcje CRM!

System CRM i jego najważniejsze funkcje

System CRM (ang. Customer Relationship Management) to oprogramowanie zgodnie z nazwą dedykowane do „zarządzania relacjami z klientami”. Co to oznacza? Z jego pomocą można szybciej i łatwiej obsługiwać zlecenia, jednocześnie uważniej monitorując zachowania oraz preferencje klientów. Jakie są jednak najważniejsze funkcje CRM? Przede wszystkim system odpowiada za:

  • zarządzanie danymi – wszelkie informacje o klientach, ale i samej firmie są gromadzone we wspólnej bazie; uprawnieni użytkownicy mają szybki dostęp do najważniejszych danych w każdej chwili;
  • lead management – możliwość skutecznego dostosowania oferty do oczekiwań i potrzeb grupy odbiorczej przyczynia się do pozyskiwania i konwersji leadów, czyli potencjalnych klientów; na podstawie analizy danych zgromadzonych z poprzednich realizacji można odpowiednio zadbać o wizerunek firmy;
  • wspomaganie sprzedaży – specjalne narzędzia IT m.in. automatyzują formalności, generują personalizowane oferty oraz przygotowują prognozy; oprogramowanie znacznie ułatwia cały proces sprzedaży, zwiększając wydajność pracowników oraz generowane zyski;
  • poziom obsługi klienta – panel zgłoszeń, helpdesk i inne funkcje pozwalają błyskawicznie odpowiadać na zapytania klientów; dodatkowo komunikator usprawnia komunikację wewnątrz firmy; klienci są obsługiwani szybciej i lepiej, co przyczynia się do większego zadowolenia z usług oraz pomaga budować przywiązanie do marki;
  • raportowanie – ponieważ w bazie danych na bieżąco gromadzone są najważniejsze informacje, specjalne narzędzia analityczne tworzą cyklicznie i/lub na życzenie przejrzyste raporty, na podstawie których można świadomiej podejmować kluczowe decyzje biznesowe.

Jakie branże korzystają z tego rozwiązania?

System CRM to rozwiązanie uniwersalne, wykorzystywane w różnych branżach. Jest przydatny wszędzie tam, gdzie ma się kontakt z klientem. Z tego względu jego funkcje są praktyczne zarówno w branży budowlanej, jak i w np. chemicznej, produkcyjnej czy usługowej. Doskonale sprawdzi się również w m.in. kulturze, handlu i dystrybucji albo kancelarii prawnej.

Przy tym warto zaznaczyć, że z CRM korzystają nie tylko duże korporacje. Odpowiednio dostosowany system jest wspaniałym ułatwieniem także w średnich i małych firmach, a nawet przy firmie jednoosobowej. Niezależnie od skali działalności, pomaga usystematyzować pracę, uporządkować dane i dokumenty oraz przyspieszyć realizację konkretnych zadań. Dzięki niemu można wyraźnie podnieść jakość obsługi klienta, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju całej firmy i wzmocnienia jej konkurencyjności.

Gdzie zamówić system CRM?

System CRM jest praktycznym narzędziem, ale tylko wtedy, gdy jest dostosowany do potrzeb i możliwości firmy. Najrozsądniej jest zdecydować się na personalizowaną platformę modułową, dostępną online. Wtedy ma się pewność, że oprogramowanie będzie rzeczywiście praktyczne i rentowne.

System CRM najlepiej zamówić w firmie specjalizującej się w dostarczaniu takich rozwiązań, ponieważ zespół specjalistów nie tylko przygotuje spersonalizowaną wersję, ale też zajmie się wdrożeniem oraz zapewni wsparcie serwisowe.

Więcej na ten temat przeczytasz na: https://www.connecto.pl/5-najwazniejszych-funkcji-systemu-crm/.