
Samodzielne prowadzenie działalności to nie lada wyzwanie. Chociaż bycie swoim własnym szefem ma wiele zalet, trzeba też być przy okazji m.in. księgowym, marketingowcem, sprzedawcą oraz specjalistą od Obsługi Klienta. Każde dodatkowe wsparcie jest na wagę złota. Wyjaśniamy, dlaczego warto zainwestować w CRM dla firmy jednoosobowej!
System CRM w jednoosobowej firmie – czy ma sens?
System CRM w jednoosobowej firmie może się wydawać niepotrzebnym gadżetem IT. W praktyce, takie programy jak najbardziej mogą być wykorzystywane nie tylko w dużych korporacjach. Niezależnie od skali prowadzonej działalności, przyspiesza i ułatwia wiele procesów biznesowych. Do tego pomaga bardziej uważnie, świadomie obsługiwać klientów, zwiększając jakość oferowanych produktów czy usług.
CRM (ang. Customer Relationship Management) to system do „zarządzania relacjami z klientami”. Jednej osobie jest szczególnie trudno zajmować się wszystkimi aspektami związanymi z prowadzeniem firmy w taki sposób, by znaleźć jeszcze czas na budowanie relacji z klientem.
Specjalne narzędzia systemu CRM w jednoosobowej firmie automatyzują formalności, przypominają o ważnych zadaniach i pomagają zorganizować prace, a także dają łatwy dostęp do najważniejszych informacji i dokumentów oraz usprawniają komunikację. Jednocześnie cały czas śledzą przebieg realizacji zamówień, rejestrując cenne dane, na podstawie których można tworzyć przydatne analizy.
Jakie rozwiązanie warto wybrać?
Na rynku dostępny jest szeroki wybór programów, które są opisane jako CRM. Warto jednak wiedzieć, że system systemowi nierówny. Podczas wyboru warto zwrócić uwagę na m.in.:
- możliwość personalizacji i skalowania – narzędzia muszą być odpowiednio dostosowane do specyfiki działalności jednoosobowe, by były funkcjonalne i rentowne; skalowalny system rozwija się wraz z firmą, dlatego jest cały czas przydatny i nie trzeba wymieniać go na nowy, gdy np. z czasem postanowi się zatrudnić pracowników;
- aktualizacje – systemy tego typu powinny być na bieżąco aktualizowane, by były zgodne z wymogami rynku;
- dostępność online – najwygodniejszym i najbardziej opłacalnym wariantem jest platforma dostępna z poziomu przeglądarki czy aplikacji mobilnej, ponieważ systemu nie trzeba wtedy instalować na sprzęcie służbowym i można go uruchomić na dowolnym komputerze czy urządzeniu mobilnym;
- wsparcie techniczne – wszelkie awarie i inne problemy z systemem mogą skutecznie zastopować prace, prowadząc do opóźnień czy innych utrudnień, dlatego nad jego działaniem powinien całodobowo czuwać zespół specjalistów.
Gdzie szukać specjalistów od CRM?
Inwestując w system tego typu najlepiej postawić na specjalistów od CRM, kupując oprogramowanie w firmie oferującej nowoczesne narzędzia IT dla firm. Przy tym dobrze jest się upewnić, że cena uwzględnia nie tylko dostęp do systemu, ale też jego personalizację, a następnie wdrożenie oraz serwis techniczny. Najrozsądniej wybrać firmę z wieloletnim doświadczeniem, która dostarcza i/lub tworzy profesjonalne systemy informatyczne zgodnie z oczekiwaniami klientów.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na: https://neonconnecto.pl/crm-dla-firmy-jednoosobowej/.