Oprogramowanie CRM dla firm to synonim oszczędności i kontroli. Poszczególnie działy sprawniej się komunikują, a sama obsługa klienta staje się bardziej precyzyjna. Wielkość firmy, w której wdrażany jest system CRM nie ma znaczenia, bowiem w każdej zachodzą takie same procesy.
1. System CRM – co to jest?
2. Jak wybrać program CRM?
3. CRM w małej firmie
4. Szkolenie
5. Zalety systemu
6. Wersja demo oprogramowania
Oprogramowanie CRM – co to jest?
CRM jest bazą danych na temat klientów, które można ze sobą dowolnie zestawiać i porównywać. Dzięki temu możliwa jest szybsza reakcja na zgłoszenia klienta, a przede wszystkim zwiększa się skuteczność prowadzonych negocjacji z potencjalnym klientem. Pojawia się też możliwość przygotowania, lepszej, bardziej precyzyjnej oferty dla obecnych kontrahentów.
Jak wybrać program CRM?
Zaczyna się od założeń, które dopracowywane są wspólnie z firmą wdrażającą oprogramowanie. Na początku zarząd i kierownictwo powinni określić na czym najbardziej im zależy oraz czego oczekują od systemu. Wszystkie procesy zachodzące w firmie muszą być wnikliwie przeanalizowane. To już na starcie pozwoli wykryć niesprawności, które znikną po wdrożeniu systemu CRM.
O zdanie należy zapytać też pracowników, bo to oni głównie będą korzystać z systemu. Dzięki takim sugestiom i uwagom całego zespołu, oprogramowanie CRM będzie posiadało tylko niezbędne funkcje, co przełoży się nie tylko na sprawne poruszanie się, ale też na ostateczną cenę. Analiza od samego początku odbywa się indywidualnie, bowiem w każdej z firm są inne wymagania i założenia.
Po co małej firmie CRM?
Często słyszy się, że oprogramowanie CRM sprawdza się tylko w wielkich przedsiębiorstwach, co nie do końca jest prawdą. Jak widać w zarówno w małym, średnim i dużym przedsiębiorstwie system CRM spełnia podobne funkcje. Każdy z pracowników i członków zarządu wie co, komu i kiedy przekazał oraz jak ofertował danego klienta i jakie warunki ustalił. W skrócie, narzędzie to wspiera planowanie działań pod kątem handlu, promocji oraz akcji marketingowych.
Prosty CRM dopiero po szkoleniu
Sam zakup CRM to nie wszystko. Z rozwiązania będą korzystać pracownicy, więc muszą rozumieć jego wartość i przekonać się, że pozwoli on szybciej wykonywać codziennie obowiązki. I tutaj warto dodać, że gotowa baza to połowa sukcesu. Dlaczego? Bowiem tworzenie nowej bazy danych CRM jest nużące, a wpisywanie szczegółowych danych przez pracowników po kilka godzin dziennie może ich skutecznie zniechęcić do systemu, który dopiero zaczyna funkcjonować w przedsiębiorstwie.
Alternatywą dla takich sytuacji są szkolenia organizowane przez firmy wdrażające systemy informatyczne. Wraz z nabyciem nowych umiejętności pracownicy zauważą też korzyści, jakie płyną z wykorzystywanego rozwiązania. Oprogramowanie CRM to nie tylko sprawne zarządzanie relacjami z klientem, ale również szansa na organizację pracy wśród zespołu danej firmy.
Jakie zalety posiada opisywany system CRM?
- lepsza organizacja pracy
- planowanie i kontrolowanie zadań
- pozyskiwanie nowych klientów
- stały kontakt z obecnymi klientami
- minimalizowanie kosztów
- dostęp do niezbędnych informacji w dowolnym momencie