CRM, czyli z angielskiego Customer Relationship Management, to system do zarządzania relacjami z klientem. Wiele osób nie wie jednak, za co właściwie odpowiada i do czego się go wykorzystuje. Opisujemy najważniejsze funkcje systemu CRM!
Najważniejsze funkcje systemu CRM
Chociaż oprogramowanie tego typu jest już w powszechnym użyciu, nie wszyscy wiedzą, jakie są najważniejsze funkcje systemu CRM. Co znacznie ułatwia takie narzędzie IT?
- zarządzanie kontaktami – oprogramowanie jest bazą, w której przechowuje się dane o klientach oraz partnerach biznesowych; uprawnieni pracownicy mogą w każdej chwili zyskać dostęp do potrzebnych informacji i dokumentów, co pomaga świadomiej budować relacje biznesowe, a także przydaje się przy delegowaniu obowiązków;
- lead management – system przydaje się w pozyskiwaniu potencjalnych klientów, ponieważ pomaga lepiej poznać i zrozumieć grupę docelową, a także dostarcza informacje na temat tego, jak do niej docierać; CRM świetnie sprawdza się przy planowaniu działań marketingowych;
- wspomaganie sprzedaży – oprogramowanie dostarcza funkcje, które znacznie ułatwiają podstawowe czynności, m.in. automatyzują powtarzalne zadania, usprawniają formalności, prognozują sprzedaż czy generują oferty;
- poprawa obsługi klienta – system pozwala zadbać o jakość kontaktów z klientami, poprzez m.in. helpdesk czy łatwy dostęp do różnych kanałów komunikacji; szybkie odpowiadanie na zapytania ma pozytywny wpływ na wizerunek firmy oraz przyczynia się do budowania lojalności klientów.
- analityka i raportowanie – oprogramowanie przez cały czas gromadzi dane o firmie i klientach, na podstawie których tworzy przejrzyste raporty; system dostarcza informacje, które pozwalają bardziej świadomie prowadzić działalność, poprzez śledzenie np. wskaźników efektywności, trendów sprzedażowych czy nieprawidłowości.
Dla kogo jest system CRM?
System CRM w praktyce jest świetnym rozwiązaniem nie tylko dla dużych korporacji, ale też średnich i małych przedsiębiorstw, a nawet firm jednoosobowych. Oprogramowanie stanowi ogromne ułatwienie codziennej pracy, przez co wspiera rozwój działalności. Inwestycja w takie narzędzie to świetna decyzja, która szybko zaczyna przynosić efekty.
Zależy Ci na tym, by Twoja firma była prowadzona w profesjonalny sposób, a pracownicy byli wydajni i dobrze zorganizowani? Zadbaj o relacje z klientami i odpowiednie zarządzanie. Wdrożenie systemu CRM zupełnie odmieni sposób funkcjonowania Twojej działalności. Zakup oprogramowania na pewno się zwróci – nie tylko przyczynia się do większych zysków, ale też pomaga odkrywać sposoby na ograniczanie kosztów prowadzenia działalności.
Gdzie szukać ekspertów od CRM?
Właśnie zastanawiasz się, gdzie szukać ekspertów od CRM? Wybierz firmę z wieloletnim doświadczeniem, która przygotuje dla Ciebie personalizowany, elastyczny system, dostoswany do specyfiki Twojej działalności. Zdecyduj się na narzędzie, które będzie rozwijać się wraz z Twoją firmą i pomoże Ci zwiększyć jej konkurencyjność.
Więcej informacji o produkcie Connecto znajdziesz na: https://www.connecto.pl/5-najwazniejszych-funkcji-systemu-crm/.