Przy zarządzaniu projektami non profit nieocenionym wsparciem są profesjonalne narzędzia IT. Dzięki nim można łatwiej i szybciej realizować poszczególne procesy, lepiej organizując pracę. Wyjaśniamy, dlaczego warto korzystać z CRM dla NGO i jak wybrać najlepszy system!
CRM dla organizacji non profit
System CRM dla organizacji non profit to specjalne oprogramowanie, przeznaczone do zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management). Z jego pomocą można w bardziej świadomy i zorganizowany sposób prowadzić projekty, lepiej kontrolując komunikację zewnętrzną, a także wewnętrzną. Dzięki niemu można znacznie ułatwić oraz usprawnić wiele procesów. Jest niezwykle przydatnym narzędziem w zarządzaniu wolontariuszami i świetnie przydaje się przy tworzeniu oraz rozdysponowywaniu kolejnych zadań.
Zalety systemu CRM organizacji non profit
Jakie są największe zalety systemu CRM organizacji non profit? Przede wszystkim, takie oprogramowanie umożliwia:
- łatwą komunikację z klientami oraz wolontariuszami, współpracownikami itp.,
- planowanie oraz przydzielanie zadań i projektów,
- monitorowanie postępów realizacji kolejnych etapów projektu,
- nadzorowanie spotkań, wydarzeń, rozmów itp.,
- ewidencję ważnych kontaktów,
- zarządzanie dokumentacją,
- rozliczanie należności.
Dobrze wdrożony i wykorzystywany system CRM dla organizacji non profit przyczynia się do usprawnienia działania całego przedsięwzięcia oraz podniesienia jakości oferowanych usług. Dzięki niemu można z powodzeniem rozwijać projekty, w pełni wykorzystując dostępny potencjał.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu?
Osoby z zarządu NGO często nie wiedzą, na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu, który miałby wspomóc funkcjonowanie organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele darmowych i płatnych opcji, dlatego można mieć kłopot ze znalezieniem odpowiedniego wariantu. Dobrze jest kierować się:
- funkcjami – najważniejsze, by system posiadał niezbędne, rzeczywiście przydatne moduły oraz możliwość jego ewentualnej rozbudowy o dodatkowe opcje;
- czasem wdrożenia i trudnością obsługi – wdrożenie takiego systemu trochę trwa, ale lepiej współpracować ze specjalistami, by proces trwał jak najkrócej; znaczenie ma też oczywiście to, czy oprogramowanie jest intuicyjne i przejrzyste;
- bezpieczeństwem – w organizacjach non profit często pracuje się z ważnymi, nierzadko wrażliwymi danymi, dlatego konieczne są nowoczesne zabezpieczenia, systemy uwierzytelniania itp.;
- dostępem do wsparcia technicznego – zakłócenia w działaniu systemu mogą generować różne problemy, dlatego dobrze by był nadzorowany przez zespół programistów, który będzie szybko reagował na ewentualne nieprawidłowości.
Chcesz wdrożyć w swojej organizacji nowoczesny system CRM dla NGO? Wybierz personalizowaną, skalowalną platformę Connecto, która składa się z idealnie współpracujących ze sobą modułów. Postaw na rozwiązanie dostosowane do Twoich potrzeb i oczekiwań, które będzie rozwijać się wraz z organizacją. Więcej informacji znajdziesz na: https://www.connecto.pl/platforma-connecto/.